آتریناآترینا، تا این لحظه: 14 سال و 9 ماه و 28 روز سن داره

دفتر خاطرات آترینا

152 - آترینا در داون تاون تورنتو

1393/3/18 23:25
نویسنده : مامانی بابایی
1,024 بازدید
اشتراک گذاری

در روز آخر سفر تصمیم گرفتیم یک بار دیگه گشت و گذاری در داون تاون تورنتو داشته باشیم.

سیتی هال

سیتی هال جدید

صبح روز دوشنبه 12 فروردین که در واقع آخرین روز سفر ما حساب می شد سوار مترو به سمت جنوب شدیم و در ایستگاه کویین پیاده شدیم و در امتداد همون خیابون زیبا شروع به پیاده روی کردیم.

بابایی آترینا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بابایی آترینا در جوار سیتی هال قدیمی

سیتی هال یکی از لند مارکهای مهم تورنتو به شمار می رود که در سال 1965  بعنوان دفتر شهردار و شورای شهر افتتاح شد تا جای تالار شهر قدیمی رو بگیره

شهردار تورنتو در سال ١٩٥٨ مسابقه‌ای ترتیب داد و معمارانی از سراسر دنیا، طرح‌های پیشنهادی خود برای تالار شهر را ارائه کردند. از میان معماران شرکت‌کننده از چهل و دو کشور، ویلیو رول (Viljo Revell) فنلاندی در مسابقه برنده شد و در سال ١٩٦١، ساختن این بنا را آغاز کردند. تالار شهر تورنتو از دو ساختمان منحنی روبه‌روی هم تشکیل شده که در میان‌شان، اتاق شورای کروی شکل و سفیدی قرار دارد. این ساختمان‌ها ارتفاع یک‌سانی ندارد و برج شرقی بلندتر است. اگر از بالا به این ساختمان‌ها نگاه کنید، آن را به شکل یک چشم بزرگ می‌بینید؛ این مسئله باعث شده تالار شهر تورنتو، چشم حکومت لقب بگیرد.

این عکس مربوط به دو هفته سه هفته قبل از بازگشت ماست که هنوز برف روی زمین بود و روی زمین مقابل تالار که یخی بود همه مشغول اسکیت بودند.

 

این هم نمایی دیگر از تالار شهر

در امتداد خیابون کویین به عمارتی رسیدیم  که درب ورودیش باز بود و ورود آزاد بود. ما هم وارد شدیم. فضای زیبایی بود به نام  Osgoode Hall .

Osgoode Hall هم یکی از بناهای لندمارک در تورنتو است که بین سال های 1829 و 1832 ساخته شده و بنام ویلیام اسگود اولین رییس دادگستری در منطقه نامگذاری شد. در ابتدا به عنوان شعبه اصلی جامعه حقوقی بخش فوقانی کانادا مورد استفاده قرار می گرفت بعدها به دادگاه حقوقی و همینطور مدرسه حقوق توسعه پیدا کرد.

 

این مجموعه کتابخونه هم داره

 

 در امتداد خیابون کویین رفتیم و رسیدیم به China Town.

 بعد از کمی گشت و گذار در خیابون چینی ها که البته به نظر من خیلی هم خاص نبود به ایستگاه مترو برگشتیم برای بازگشت به خونه و به این ترتیب آخرین روز سفرمون رو هم پایان گرفت.

niniweblog.comniniweblog.com

این عکسا رو هم یادگاری از خونه ای که توش مستقر بودیم و کوچش گرفتیم:

این همون برج محل استقرار ما بود.

اینجا هم خیابون اسپرینگ ! روبروی اینجا یه تهیه غدای ایرانی بود به اسم گل که یک دو بار برای آترینا و همینطور خودمون کباب گرفتیم واقعا کیفیت خوبی داشت! خیلی خونگی بود.

 

niniweblog.comniniweblog.comniniweblog.comniniweblog.com

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)